Sprzedają koszulki i skarpetki z piękną polszczyzną. „Eksportujemy do 30 krajów świata”

Odzież to jak się okazuje, jedna z lepiej dochodowych branż w Polsce. Nie tak dawno opisywaliśmy producentów odzieży patriotycznej Gorszy Sort czy też Red is Bad, którzy z powodzeniem radzą sobie na rynku. Tym razem przedstawiamy Nadwyraz.com, który promuje język polski w kraju, jak i zagranicą na sprzedawanych przez siebie koszulkach czy też gadżetach. – Nasze produkty trafiły już do ponad 30 krajów, w tym tak odległych jak np. Australia, Malezja, czy Chile – mówi Maciej Piotrowski, współzałożyciel marki Nadwyraz.com.

Na zdjęciu Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski

Polska odzież staje się coraz bardziej popularna w kraju, jak i za granicą. To właśnie w oparciu o nią powstaje wiele ciekawych i interesujących biznesów. Niewątpliwie jednym z nich jest Nadwyraz.com, który powstał w 2017 roku za sprawą Krzysztofa Kacprzykowskiego i Macieja Piotrowskiego. Obaj zrezygnowali z pracy w warszawskich korporacjach i zdecydowali się stworzyć markę, której na polskim rynku dotąd nie było. Wspólnymi siłami do życia powołali markę Nadwyraz.com, która oferuje m.in. koszulki, skarpetki promujące język polski.

Prowadzisz ciekawy biznes i chciałbyś o tym opowiedzieć? Napisz na kontakt@mambiznes.pl. Opiszemy Twoją historię!

Zamiłowanie do języka polskiego obaj przedsiębiorcy wynieśli jeszcze z domu rodzinnego, gdzie jak sami mówią kładziono duży nacisk na poprawność językową, a polszczyzna zawsze była bliska ich sercu. Co więcej w 2011 roku Krzysztof Kacprzykowski zaczął prowadzić stronę na Facebooku o nazwie „Poprawna polszczyzna”, którą śledzi niemal 300 tysięcy osób. Następnie, w 2017 roku, powstał blog „Polszczyzna.pl”, na którym publikowane są ciekawostki związane z językiem polskim. W 12 miesięcy blog odwiedziło ponad milion osób.

Pojawienie się marki Nadwyraz.com było odpowiedzią na potrzeby społeczności zgromadzonej wokół grupy „Poprawna polszczyzna”, jak i bloga „Polszczyzna.pl”. Kilkunastomiesięczny pilotaż oraz góra notatek z konsultacji pozwoliło na zebranie bardzo cennych danych. Dane te jednoznacznie potwierdziły, że na rynku brakuje kreatywnych i wysokojakościowych produktów, które sprawdziłyby się jako prezent dla osoby zainteresowanej językiem polskim lub literaturą polską – mówi mówi Maciej Piotrowski, współzałożyciel marki Nadwyraz.com. – Polszczyzna jest na tyle ciekawym językiem, że postanowiliśmy przenieść ją do świata mody. Stąd hasło UBIERZ SIĘ W SŁOWA! – dodaje.

Początki biznesu

Na uruchomienie własnego biznesu twórcy wydali blisko 50 tys. zł i zajęło im to ponad 6 miesięcy. W tym czasie badali rynek, poszukiwali poddostawców, planowali strategię działania marki, ale także zajęli się stworzeniem pierwszej kolekcji. Jako znak rozpoznawczy wybrali język polski, a dzięki unikatowości tego języka tworzą niecodzienne projekty.

– Nasze wzory bazują na inteligentnej zabawie słowem, żartach i łamańcach językowych. Wykorzystujemy bogactwo języka polskiego, które jest jak studnia bez dna – każdego dnia można wyciągnąć z niej coś nowego. Inspiracje czerpiemy z kilku źródeł:

  1. ze słowników, w których staramy się odnaleźć ciekawe i trudne wyrazy, które chcemy uchronić przed zapomnieniem i dać im drugą młodość,
  2. z sytuacji wprost z życia codziennego, np. wzór MÓW DO MNIE BRZYDKO

Wiele pomysłów otrzymujemy również od naszych fanów, którzy chętnie angażują się w projekt – mówi pomysłodawca.

Wszystkie ich produkty szyte są w Polsce, w szwalniach zlokalizowanych głównie w okolicach Łodzi. – . Bliskość manufaktur pozwala na bieżące kontrolowanie procesu produkcji, dlatego nasze produkty cechują się najwyższą jakością i starannością wykonania – wyjaśnia Maciej Piotrowski.

Promują język polski nie tylko w kraju

Ich produkty coraz częściej pojawiają się za granicą, które trafiły już do blisko 30 krajów. Wśród nich można wyróżnić Australię, Malezję czy Chiny. – Mamy klientów na całym świecie, wszędzie tam, gdzie są nasi rodacy i osoby uczące się języka polskiego – mówi współzałożyciel marki Nadwyraz.com. – Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się koszulki z wieszczami narodowymi w nowoczesnym wydaniu, np. KOŁDRIAN oraz linia LEARN POLISH, w której znajdziemy nasz bestseller -i koszulkę oraz torbę LEARN POLISH! IT’S EASY – dodaje.

Teraz przed twórcami stoją kolejne etapy rozwoju firmy. – Naszym celem jest dalszy rozwój sklepu internetowego, który w tym momencie jest naszym głównym kanałem dystrybucji. Chcielibyśmy jednak dotrzeć do klientów również w sklepach fizycznych. Od listopada nasze produkty można kupić w księgarniach Świat Książki, a w 2019 roku zamierzamy otworzyć pierwszy sklep stacjonarny w Warszawie – zaznacza Maciej Piotrowski.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski