Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak być dobrym menedżerem?

Prowadząc firmę jesteś osoba, od której czerpie się wzory (przynajmniej dobrze by tak było). Wielu spośród menadżerów, kierowników czy właścicieli małych firm nie zdaje sobie sprawy z faktu, ze pracownicy uważnie ich obserwują. Dla ciebie jako menadżera pierwszym krokiem w motywowaniu innych jest konsekwentne demonstrowanie takiego zachowania i takich nastawień, jakie chciałbyś, aby twój personel stosował wobec klientów.

Cechy dobrego menedżera

Pamietaj, że: dobrze obsłużony klient = zadowolony klient = większy zysk firmy.

Dlatego:

1. Dobrze rozpoczynaj każdy dzień
Twój nastrój wpływa na nastrój twoich pracowników, a to z kolei wpływa na sposób, w jaki pracownicy traktują klientów. Przywitanie każdego pracownika rano z uśmiechem sprawi, ze zrobią to samo w stosunku do każdego klienta.

2. Rozmawiaj o problemach
Życie w pracy to niekończące się wzloty i upadki. Zdarza się, ze jesteś zły na swojego pracownika, jednakże nie możesz sobie pozwolić na wylądowanie się na nim. Taka nie właściwą reakcja może tylko pogorszyć twoje relacje z pracownikami zachęcić ich do tego by w podobny sposób traktowali klientów.

Gdy jesteś zły przede wszystkim postaraj się zachować spokój, następnie omów sprawę w cztery oczy bez obecności innych osób. Wyjaśnij pracownikowi, co spowodowało, ze poczułeś się poirytowany, daj mu również szanse udzielenia odpowiedzi i wyjaśnienia jak się czuje a następnie doprowadź do rozwiązania problemu.

3. Wspieraj decyzje personelu
W przypadku, gdy klienci a zdenerwowani lub tez niezadowoleni najczęściej chcą kontaktować się z szefem lub kierownikiem. Jeśli twój pracownik podjął decyzje, która jest zgoda z misja i strategia firmy a ty ja potem odwołujesz- podważasz autorytet pracownika.

4. Wiedz, że nie wszystko wiesz
Niektórzy kierownicy sadza, że bycie menedżerem obliguje do znania odpowiedzi na wszystkie pytania. Pamiętaj jednak, ze jesteś tylko człowiekiem i masz prawo się mylić lub czegoś nie wiedzieć. Dlatego nie ma co udawać, że jest inaczej. Przyznanie się do własnej niewiedzy to wyraz siły, która pozwala zdobyć zaufanie ludzi, którzy nas otaczają.

5. Uważnie słuchaj
Z pewnością znasz powiedzenie, że mowa jest srebrem a milczenie zlotem. Chcąc dobrze sprzedać towar czy usługę musisz nauczyć się słuchać tego, co mówią do ciebie klienci – jakie są ich oczekiwania, jakie chcieliby uzyskać informacje itp., Aby twoi pracownicy umieli słuchać klientów, pokaz im, ze ty również potrafisz ich słuchać.

6. Zaprzyjaźnij się z ludźmi
Poznaj swoich pracowników, wiedz kim są, jak lubią spędzać wolny czas, co chcą osiągnąć w życiu. Nie bądź niedostępny- pamiętaj o urodzinach pracowników. To wszystko sprawi, ze będą cię oni traktować nie tylko jak szefa, ale także jak przyjaciela. Niech twoje relacje z pracownikami opierają się na poszanowaniu ich indywidualności a nie tylko na wynikach osiągniętych w pracy.

7. Okazuj wdzięczność
Każdy z nas lubi być doceniany i chwalony, działa to bardzo mobilizująco. Nie żałuj podziękowań i komplementów swoim pracownikom, wyrażaj uznanie dla ich umiejętności. Tworząc dobry klimat dla rozwoju i uznając zasługi, zachęcasz swoich pracowników do utrzymywania wysokiego poziomu pracy.

8. Bądź szczery
Jeśli musisz stawić czoła trudnym sytuacjom, wypowiadane przez ciebie słowa powinny odpowiadać temu, co sygnalizuje twój język ciała i ton głosu. Będąc uczciwym w stosunku do pracowników zyskujesz ich zaufanie. A jeśli nazywasz rzeczy po imieniu wtedy, gdy cos się nie udaje, to tym cenniejsze będą twoje pochwały w wypadku sukcesów.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.