Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Własny sklep internetowy. Czy dam radę?

Zakładanie sklepów internetowych to trend ostatnich kilkunastu miesięcy. Wielu właścicieli zwykłych sklepów podejmuje działania na rzecz przeniesienia swojej działalności do Sieci. Do podjęcia takiej decyzji najbardziej skłaniają ich zdecydowanie niższe koszty związane z utrzymaniem działalności. Czego się obawiają?

Konkurencja

Strategia konkurencyjności to podstawa jeśli chodzi o naszą inicjatywę biznesową. Nie da się ukryć, że powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Wpływ na to ma fakt, że obecnie stosunkowo łatwo pojawić się na rynku. Dlatego już na wstępnym etapie planowania uruchomienia własnego sklepu internetowego, musimy wiedzieć, co nasze usługi wniosą na rynek. Brzmi poważnie, ale wbrew pozorom nie chodzi o to, żeby mieć wyjątkowy pomysł, ale raczej spróbować bardzo realistycznie podejść do zaplanowania działalności.

Musimy dysponować argumentami, które pozwolą nam i naszym potencjalnym klientom przekonać się, że oferowane usługi czy produkty są godne zainteresowania. Zastanów się, jakie korzyści uzyska odbiorca, jeśli zdecyduje się zrobić zakupy w Twoim sklepie. Pamiętaj, że cena nie jest najważniejszym czynnikiem konkurencyjności w biznesie. Ważna jest wizja tego, co chcesz zaproponować swoim klientom. Z pewnością jest wiele rzeczy, które mogłyby odpowiedzieć na potrzeby użytkowników. Wykonaj szkic planowanej działalności – nie może zająć więcej niż jedną stronę formatu A4. Wykonanie go pozwoli Ci skoncentrować się na kluczowych sprawach, które będą osią atrakcyjności Twojej oferty.

Koszty reklamy

Promocja i reklama, bez której nie można zaistnieć w wirtualnym świecie jest możliwa na wiele sposobów. Sporo zależy tu od naszego budżetu, ale także od pomysłowości. Musimy być aktywni na różnych płaszczyznach i pamiętać o nawiązywaniu kontaktów z użytkownikami. Dobrze jest ich angażować przez różnego rodzaju akcje, np. konkursy, sondy czy pytania kierowane za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie, warto pamiętać o tym, że wiele zależy od naszego zaangażowania oraz od tego w jaki sposób zdecydujemy się wzbudzić zainteresowanie wśród naszych potencjalnych klientów. Początkowo można również skorzystać ze wsparcia reklamy w wyszukiwarce Google – zainwestowanie nawet niewielkiego budżetu w kampanię AdWords może przynieść dobry rezultat. Do dyspozycji mamy również darmowe katalogi dla firm. Oczywiście im większy budżet mamy do dyspozycji, tym lepszy rezultat możemy osiągnąć.

Prawidłowe działanie oprogramowania

Sprawami, które mogą w dość nieoczekiwany sposób popsuć szyki właścicielom e-sklepów są usterki czy błędy w funkcjonowaniu oprogramowania sklepu internetowego. Aby ich uniknąć, najlepiej spróbować dobrze rozpoznać rynek oprogramowania sklepów. Jeżeli nawet zdarzą się jakiekolwiek problemy w trakcie zarządzania sklepem, zleceniodawca powinien wiedzieć, że może liczyć na pomoc konsultantów, którą oferują firmy najbardziej godne zaufania.

Obsługa klienta

Dla wielu klientów szybka dostawa zamówionego towaru to ważny powód, dla którego korzystają z usług sklepów internetowych. Liczy się szybkość dostawy, na którą nie zawsze e-sprzedawca ma wpływ. Z tego mogą wynikać nieporozumienia na linii sprzedawca – klient. Jedyną rzeczą, którą może zrobić właściciel sklepu, to postarać się, aby jak najszybciej wysyłać towar i informować o tym klienta. Jeśli dostanie on taką informację zwrotną, będzie wiedział, że sprzedawca dołożył wszelkich starań, by czas oczekiwania był jak najkrótszy.

Często sklepy podają szacunkowy czas dostarczenia towaru, jednak w przypadku zwykłej przesyłki, mogą zdarzać się pewne opóźnienia. Podstawową sprawą jest więc profesjonalna obsługa klienta. Jako internetowi sprzedawcy musimy zrobić wszystko, aby zachęcić klienta do zakupu i zapewnić mu jak najlepsze traktowanie. Dzięki temu zdobędziemy zaufanie, które zaprocentuje częstymi odwiedzinami naszego sklepu i zwiększy sprzedaż.

– 10 porad jak polepszyć sprzedaż e-sklepu

– E-sklep: 12 przykładów jak poprawić sprzedaż

Urszula Witkowska

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
kaczucha 24 kwi 2015 (10:27)

dobrze mieć zarówno sklep stacjonarny jak i internetowy - większe możliwości sprzedaży bo jak coś ma jechać z chin to może być problem jak cię chińczyk oszuka
my mamy stacjonarny i rozwijamy się
www.kaczucha.pl