Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Czy mogę zerwać umowę w ciągu 10 dni?

Czy jeśli podpisałam umowę, jako osoba prowadząca działalność gospodarczą na świadczenie usług telekomunikacyjnych, to czy przysługuje mi prawo odstąpienia od niej w ciągu 10 dni bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji? Umowa została zawarta poza siedzibami. Oferta założona telefonicznie nie jest zgodna z warunkami umowy. Zostałam wprowadzona w błąd.

Jeżeli umowa podpisana z firmą telekomunikacyjną wskazuje, że strona może zrezygnować z postanowień zawartych umowie w przeciągu dziesięciu dni, wówczas można odstąpić w tym okresie od takiej umowy. Odpowiedzi na to pytanie należy zatem szukać w postanowieniach umowy zawartej pomiędzy osoba prowadzącą działalność gospodarczą a firmą telekomunikacyjną.

Umowę zawartą poza lokalem firmy telekomunikacyjnej na mocy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 ze zm.), może unieważnić w przeciągu 10 dni wyłącznie osoba fizyczna nie prowadząca działalności. W opisywanym przypadku nie istnieje możliwość powoływania się na 10 dniowy okres ochronny, ponieważ stronami umowy są przedsiębiorcy.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 ze zm.).

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.