Czy mogę zerwać umowę w ciągu 10 dni?
Czy jeśli podpisałam umowę, jako osoba prowadząca działalność gospodarczą na świadczenie usług telekomunikacyjnych, to czy przysługuje mi prawo odstąpienia od niej w ciągu 10 dni bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji? Umowa została zawarta poza siedzibami. Oferta założona telefonicznie nie jest zgodna z warunkami umowy. Zostałam wprowadzona w błąd.
Jeżeli umowa podpisana z firmą telekomunikacyjną wskazuje, że strona może zrezygnować z postanowień zawartych umowie w przeciągu dziesięciu dni, wówczas można odstąpić w tym okresie od takiej umowy. Odpowiedzi na to pytanie należy zatem szukać w postanowieniach umowy zawartej pomiędzy osoba prowadzącą działalność gospodarczą a firmą telekomunikacyjną.
Umowę zawartą poza lokalem firmy telekomunikacyjnej na mocy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 ze zm.), może unieważnić w przeciągu 10 dni wyłącznie osoba fizyczna nie prowadząca działalności. W opisywanym przypadku nie istnieje możliwość powoływania się na 10 dniowy okres ochronny, ponieważ stronami umowy są przedsiębiorcy.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 ze zm.).
Przemysław Gogojewicz