Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak dokonać korekty rachunku?

Jak można dokonać korekty rachunku. Na rachunku błędnie został podany jego numer i cena jednostkowa usługi. Czy można to zrobić poprzez notę korygująca czy rachunek korygujący?

W prawie polskim nie ma regulowanej procedury korygowania treści rachunku. Pojęcie „rachunek” w ogóle nie zostało zdefiniowane w polskim prawie podatkowym. Poza tym nota korygująca jest formą korygującą błędy na fakturze VAT i tylko do faktury stosuje się tę formę. Pojęcie rachunku korygującego również nie występuje w polskim prawie podatkowym, zatem formy takiej również nie można stosować.

W opisywanym przypadku należy po prostu anulować rachunek poprzez fizyczne odebranie kopii od nabywcy i opisanie jej jako błędnie wystawionej przez podatnika. Zgodnie z art. 87 § 1 Ordynacji podatkowej, jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są na żądanie kupującego lub usługobiorcy wystawić rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi. Przy czym podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli żądanie zostało zgłoszone po upływie 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

Podstawa prawna: Ustawa – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.).

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.