Wektoo
Opis projektu: Firma Wektoo wprowadza na rynek pakiet aplikacji skierowanych do wszystkich graczy w sektorze handlu detalicznego żywnością. Oferujemy narzędzie do zarządzania terminami przydatności do spożycia produktów, narzędzie do edycji etykiet promocyjnych produktów z krótkim terminem ważności oraz narzędzie HACCP. Od ponad 7 lat współpracujemy z głównymi francuskimi markami, takimi jak Carrefour, E.Leclerc, Intermarché… a od 3 lat jesteśmy również obecni na arenie międzynarodowej w różnych krajach, takich jak Rosja, Polska, Kanada, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Meksyk …
Branża / kategoria: commerce, gastronomia, marketing, medycyna
Rok powstania: 2014
Skąd pomysł: Amance-Eudine Rouzier, prezes firmy, zajmowała stanowisko kierownika ds. jakości w hipermarketach we Francji. To właśnie podczas tego doświadczenia zawodowego zdała sobie sprawę z trudności w zarządzaniu terminami ważności produktów do spożycia. Wszystko należało weryfikować ręcznie, a to generowało wiele błędów i strat finansowych. Analizując problem wymyśliła cyfrowe rozwiązanie tego problemu. Tak narodziło się Wektoo. Następnie firma Wektoo zdywersyfikowała oferowane przez siebie rozwiązania informatyczne, zawsze mając na celu ułatwienie codziennego życia pracowników i poprawę zyskowności operacyjnej w sieciach handlowych.
Dla kogo: Nasz rynek tworzą wszyscy gracze dystrybucji masowej: hipermarkety, supermarkety, sklepy typu convenience, mała i duża dystrybucja fmcg, ale także wszelkie inne struktury biznesowe, które muszą kontrolować terminy ważności produktów, a jest ich wielu. Mamy też inny bardzo ważny sektor, jakim jest catering. Rzeczywiście, dzięki naszej aplikacji Wek HACCP do digitalizacji identyfikowalności punktów zagrożeń/kontroli, pomagamy restauracjom, hotelom, stołówkom, żłobkom, strukturom zbiorowego żywienia przy wyeliminowaniu wszystkich dokumentów w formie papierowej (odczytów temperatury, działań naprawczych, dokumentacji sprzątania i przechowywania etykiet identyfikacyjnych produktów) jest to realna oszczędność czasu i niezawodności.
Finansowanie: inkubator, inne, środki własne
Model biznesowy: abonament
Pomysłodawcy projektu: Amance-Eudine Rouzier z wykształcenia jest inżynierem jakości, a dzięki swojemu doświadczeniu w dystrybucji masowej była w stanie zbudować rozwiązania, które Wektoo komercjalizuje dzisiaj na całym świecie. Thibaut Roupenel jest starszym technikiem IT, pasjonatem technologii i szczególnie pragnącym realizować działania i projekty mające pozytywny wpływ na środowisko.
Konkurencja: Na rynku dostępne są różne rozwiązania, które pomagają dużym detalistom w wielu tematach, takich jak oprogramowanie kasowe, zarządzające i logistyczne. Są to bardzo ważne tematy i potrzebne w branży fmcg , z drugiej strony firmy które wprowadzają na rynek te rozwiązania, niewiele robią, aby poradzić sobie z problemami w praktyce/terenie. Wtedy, Wektoo reaguje i odpowiada na potrzeby operacyjne Klientów różnych branż fmcg.
Rynki: globalny, Polska
Najbliższe cele: Naszym Celem jest wspieranie naszych Klientów, tak jak robimy to w chwili obecnej, oraz Nasza ekspansja do innych krajów na Świecie. W najbliższych miesiącach chcemy również rozwijać inne narzędzia/rozwiązania, których celem zawsze będzie ułatwienie życia Klientom, Sklepom jednocześnie pozwalając im na poprawę wyników ekonomicznych, nie zapominając o pozytywnym wpływie na Nasze Środowisko.
Zespół: 15-20 pracowników
Lokalizacja: Kraków (małopolskie)
-
„Jestem pewny, że coraz więcej spółek na rynku polskim, będzie dostrzegać potencjał modelu Virtual Biotech” – mówi CEO Auxilius Pharma, Jędrzej Litwiniuk
-
Oszczędzanie na emeryturę: wyższe limity wpłat na IKE oraz IKZE w 2024 roku
-
Jednoosobowa działalność gospodarcza: z jakich ulg może skorzystać przedsiębiorca?
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Franczyza Pijalni Wódki i Piwa z grupy Mex Polska. Co warto wiedzieć, jeżeli chcesz otworzyć własny biznes
-
Własny sklep Żabka na wyciągnięcie ręki. Poznaj wymagania, aby zostać franczyzobiorcą znanej marki
-
5 lekcji biznesu z serialu „Sukcesja”. Jak prowadzić firmę do sukcesu
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki