Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

CRM pomocny mikro i małym firmom

Korzystanie z rozwiązań działających w chmurze okazuje się pomocne nie tylko w codziennym użytkowaniu komputera, ale także prowadzeniu własnej firmy za sprawą coraz popularniejszych rozwiązań klasy CRM.

W przeszłości z tego typu rozwiązań korzystały tylko duże firmy. Rozwój technologii i Internetu spowodował, że dziś mogą z nich korzystać także mikro i mali przedsiębiorcy. Skrót CRM (Customer Relationship Management) pochodzi z języka angielskiego. W polskim tłumaczeniu oznacza „Zarządzanie relacjami z klientami”. Każdy CRM jest systemem składającym się z funkcji wpływających na proces zarządzania relacją z klientem i jednocześnie przynoszący przedsiębiorstwu z tego procesu korzyści. Dla coraz większej liczby firm CRM stanowi także filozofię prowadzenia biznesu, która wiąże się na koncentrowaniu i realizowaniu ściśle określonych potrzeb klienta. Dzięki między innymi takiemu podejściu największe marki na świecie potrafią dokładnie dostosowywać swój produkt do potencjalnych klientów.

CRM to także narzędzie usprawniające prowadzenie firmy w takich obszarach, jak:

– nawiązywanie, budowanie i utrzymywanie relacji z klientami,
– realizowanie zleceń według dokładnych wskazówek klienta,
– analizowanie przychodów z poszczególnych zleceń i od poszczególnych klientów,
– rozdzielanie pracy pomiędzy współpracowników,
– pozyskiwanie kluczowych klientów,
– negocjowanie warunków współpracy z nowymi i obecnymi klientami,
– zwiększanie wydajności w pracy nad zleceniami,
– dostępność 24/h do ważnych informacji i dokumentów,
– obieg dokumentacji wśród pracowników,

Na polskim rynku dostępne są różne typy CRMów przeznaczone dla mikro i małych firm. Wśród najpopularniejszych znajdują się: miniCRM, Funnela, Centrium CRM, czy Egito. Obsługiwane są z przeglądarki internetowej. Nie wymagają instalacji i są na bieżąco aktualizowane przez producenta.

Każdy mikro lub mały przedsiębiorca ma dostęp do CRMu także za pomocą smartfonu. Wersje mobilne umożliwiają dodawanie zadań dla pracowników, czy nowych zleceń z dowolnego miejsca na ziemi. Producenci współczesnych CRMów czerpią pomysły od największych graczy na rynku internetowym. Przykładem jest wprowadzenie znanego z Facebooka timeline’a umożliwiającego przeglądane historii działań. Przedsiębiorca ma dzięki temu pełny wgląd do tego co dzieje się w jego firmie, nie przebywając aktualnie w biurze. Profesjonalne CRMy umożliwiają za pomocą jednego kliknięcia generowanie szczegółowych raportów według np. najbardziej dochodowych klientów. Coraz częściej producenci integrują także funkcje CRMów ze znanymi rozwiązaniami np. kalendarzem Google, czy Dropboxem oraz wprowadzają możliwość przechowywania firmowych maili w CRMie i powiązania ich z danym zleceniem, osobą lub firmą.

Jak nabyć CRM?

Większość producentów oferuje bezpłatny dostęp do w pełni funkcjonalnej wersji CRMu na okres 30 dni za pośrednictwem swojej strony internetowej. Po tym czasie użytkownik podejmuje decyzję o wykupieniu danego planu abonamentowego.

Niektórzy dostawcy zamiast ograniczonej czasowo wersji testowej decydują się na jej udostępnienie dożywotnio, z podstawowymi funkcjonalnościami. Dzięki temu użytkownik może dokładnie sprawdzić działanie CRMu i w dowolnym momencie wykupić dostęp do bardziej rozbudowanej wersji.

Ceny zakupu na polskim rynku wahają się w graniach 19 – 400 zł netto za miesiąc. Stawka uzależniona jest od oferowanych możliwości CRMu w danym planie abonamentowym oraz wielkości firmy.

/Kamil Jarosz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
forumiak 21 maj 2019 (07:17)

Trudno mi sobie obecnie wyobrazić działalność bez Berberis. Po prostu ten system dał mi zdecydowaną różnicę i odmianę in plus. Trudno powiedzieć, jak to powinno wyglądać, ale generalnie główne znaczenie w takich zastosowaniach ma optymalizacja. Jeśli każdy element będzie we właściwy sposób dopasowany, to też szybko zauważycie korzyści. Ale od razu na pewno cudów nie będzie. Wszystko wymaga odpowiedniej analizy.