Inne formy reklamy i marketingu - konkursy, ankiety

Poza reklamą klasyczną posługującą się mediami, promocjami produktów, sprzedażą bezpośrednią, istnieje także szereg udogodnień, które daje nam internet. Przy jego pomocy do naszych kampanii reklamowych możemy wprowadzić takie techniki jak banery, mailing, linki sponsorowane czy konkursy i ankiety zamieszczane na łamach witryn internetowych. Nie dość, że już sama forma reklamy rozszerza grono jej odbiorców, to…

Jak zarządzać rozwijającą się firmą?

Wraz z rozwojem firmy musisz nauczyć się jak stać się z drobnego przedsiębiorcy wykwalifikowanym menedżerem. Czasami trudno wprowadzić taka zmianę, gdyż trzeba przyswoić sobie nowe umiejętności, o których mowa w dzisiejszym artykule. Rady Tyson’a Eric Tyson podaje dziesięć wskazówek dotyczących zarządzania. Przede wszystkim skup się na tym, co potrafisz i rób to jak najlepiej. Firma,…

Kto wspiera polskie MSP?

Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce finansowo wspierane są przez fundusze oferowane przez rządy poszczególnych państw zachodnich na podstawie dwustronnych umów z Rzeczpospolitą Polską, przez organizacje międzynarodowe, takie jak Unia Europejska (program PHARE), UNDP, UNIDO, USAID, Bank Światowy oraz ze środków budżetu państwa. Od kogo pomnoc? Pomoc zagraniczna wspierająca Polskie MSP może mieć charakter grantów,…

Podatki pośrednie

Do podatków pośrednich zaliczamy: podatek od towarów i usług (zwany VAT) podatek akcyzowy cło Poprostu VAT Podatnikiem podatku od towarów i usług jest każdy, kto wykonuje czynności będące przedmiotem opodatkowania. Część podatników, jak wiadomo, jest jednak zwolniona z obowiązku podatkowego. Podatników podatku od towarów i usług dzielimy zatem na dwie grupy: podatnicy, którzy są płatnikami…

Banery - podstawowa forma reklamy internetowej

Historia banerów reklamowych jest w bezpośredni sposób powiązania z rozszerzaniem się zasięgu sieci internetowej oraz coraz bardziej masowym jej użytkowaniem. Wraz z rozwojem sieci internetowej oraz całej technologii komputerowej kreacje banerów stają się coraz bardziej interesujące, coraz bardziej ciekawe, ale też i coraz kosztowniejsze. Baner a świadomość marki Głównym celem tworzenia najwymyślniejszych banerów jest zwiększenie…

Zarobki w różnych województwach Polski

Z badań przeprowadzonych przez pracuj.pl i onet.pl wynika, że płace w różnych województwach, niezależnie od rodzaju firmy, znacznie różnią się od siebie. Najwyższą średnią płacę brutto mają pracownicy firm województwa mazowieckiego – 3591 zł miesięcznie. Także w tym województwie pracownicy oczekują najwyższych podwyżek płac. W przyszłości chcieliby średnio zarabiać 6267 zł brutto, czyli ok. 4185…

Jak przygotować wniosek o dotację?

Na pierwszy rzut oka wniosek o przyznanie dotacji wygląda dosyć skomplikowanie. Wielostronicowy formularz ze szczegółowymi pytaniami sugerującymi udzielanie wyczerpujących odpowiedzi, do czego dochodzą złożone wymagania formalne. Jeżeli jednak uznamy, że gra jest warta świeczki i dotacja pomoże naszej firmie w realizacji jej celów, warto pamiętać o kilku zasadach, które pozwolą nam przygotować dobry projekt. Grunt…

Ubezpieczenie firmy

Wielu przedsiębiorców zapomina lub nie chce pamiętać jaką ważną rzeczą jest ubezpieczenie firmy. Czasem jednak może przytrafić się nam jakieś nieszczęście, które w bezpośredni lub pośredni sposób może doprowadzić do bankructwa firmy. Samo ubezpieczenia to nie wszystko. Dlatego ważną sprawą jest ubezpieczenie naszego przedsiębiorstwa, ale w taki sposób, by w razie szkody zrekompensowało nam poniesione…

Co to jest Public Relations?

Tym artykułem rozpoczynamy cykl poświęcony public relations. W kolejnych odcinkach przybliżymy Państwu tę dziedzinę i spróbujemy przekonać, że o PR nie należy zapominać również w małej lub średniej firmie. Wizerunek a PR Kształtowanie wizerunku organizacji – to jedna z najprostszych i najczęściej powtarzanych definicji public relations. Interdyscyplinarność tej dziedziny, łączącej elementy wielu nauk (ekonomii, socjologii,…

Inne formy reklamy i marketingu - mailing

Dotychczasowa forma reklamy internetowej z wykorzystaniem różnego typu banerów zdaje się już nie wystarczać. Przestają być one skutecznym „przyciągaczem” nowych użytkowników promowanego serwisu internetowego. Często stosowaną formą reklamy internetowej stał się tzw. e-mailing. Czym jest e-mailing? E-mailing zgodnie ze swoją nazwą polega na rozsyłaniu listów internetowych do indywidualnych użytkowników kont poczty internetowej dzięki bazom danych…

Oferty w całej Polsce

Handlowiec zawsze znajdzie pracę. Podczas recesji zwalnia się marketingowców lub finansistów, ale prawie nigdy nie sprzedawców. W końcu to oni przede wszystkim sprawiają, że firma ma klientów, a więc i pieniądze. Co piąta firma chce zatrudnić… … specjalistów ds. sprzedaży, podczas gdy tylko 4% firm zamierza zredukować liczbę tych pracowników – wynika z badań Job…

Wniosek o dotację - zlecić czy pisać samemu?

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie prywatnych firm możliwością uzyskania dotacji w perspektywie wejścia Polski do Unii Europejskiej pojawiły się osoby i przedsiębiorstwa, oferujące usługi w pisaniu wniosków do funduszy pomocowych. Naturalnie odruchem wielu przedsiębiorstw jest zainteresowanie taką propozycją. Pod uwagę bierze się głównie duży (na pierwszy rzut oka) stopień skomplikowania formularza wniosku i czas potrzebny…

Dokumentowanie sprzedaży i zakupu - Rachunki i Faktury

Prowadzenie działalności i sprzedaż towarów lub usług wymaga od nas udokumentowania zarówno wobec urzędu skarbowego, jak i wobec konsumenta. Najczęściej stosuje się dokumenty w postaci rachunku lub faktury VAT. Podatnicy VAT nie korzystający ze zwolnień obowiązani są do wystawiania faktur VAT. Podatnicy korzystający ze zwolnień wystawiają rachunki. Faktury VAT Minimalny zakres informacji, jaki musi być…

Parę słów o systemie tożsamości firmy

W warunkach silnej konkurencji rynkowej przywilejem klienta jest możliwość dokonania wyboru spośród ofert wielu firm zabiegających o jego względy. Sprzedając produkt lub usługę, które są podobne – lub wręcz identyczne jak w ofercie innych przedsiębiorstw, firmy starają się przyciągnąć konsumenta przy użyciu wszystkich dostępnych środków.  Program tożsamości firmy Klient coraz częściej czuje się zagubiony w…

Inne formy reklamy i marketingu - linki sponsorowane

W niniejszym poradniku przedstawiamy państwu najpotrzebniejsze formy aktywności firm, które nie tylko chciałyby zaistnieć na rynku, ale także pozostać na nim, będąc postrzeganymi jako solidne, warte inwestycji i godne polecenia dla konsumentów. Reklama to nie tylko telewizja Jednym z podstawowych mechanizmów pozwalających na to jest reklama. Aby uprawiać ją skutecznie nie wystarczy znalezienie dobrej agencji…

Dyskutują albo robią

Komu należałoby po kilku latach pracy dla kogoś sugerować założenie własnej firmy? Czy byłbyś dobrym przedsiębiorcą? Mój partner w biznesie… … często żartuje, że jego znajomi dzielą się na dwie kategorie: takich, którzy na przyjęciach i imprezach towarzyskich dyskutują i opowiadają o swoich pomysłach na interes, o przyszłych wielkich prywatnych przedsięwzięciach i biznesach, oraz takich…