Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Rekordowa sprzedaż piwa w 2012 r.

Browary przygotowują się na rekordowe spożycie piwa w tym roku. Z szacunków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, do których dotarł IAR wynika, że sprzedaż piwa może wzrosnąć o 3 procent. Eksperci przyznają, że by tak się stało, do Polski na Euro 2012 muszą przyjechać tłumy kibiców. Drugi niezbędny warunek to słoneczna pogoda.

Danuta Gut ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego przekonuje w rozmowie z IAR, że tegoroczne wydarzenia sportowe – takie jak mistrzostwa Europy w piłce nożnej – tylko w niewielki stopniu zwiększą sprzedaż. Specjalistka tłumaczy, że polski rynek piwa jest już nasycony, a największy wpływ na sprzedaż ma niezmiennie dobra pogoda. „Przyjazd turystów może wpłynąć na sprzedaż piwa, ale nie przesadzajmy. Finały trwają tylko 3 tygodnie. Wiele zależy od pogody i od sukcesów sportowych.” – zastrzega Danuta Gut. Przypomina przy okazji, że Polska już dawno stała się krajem piwnym. Średnio na dorosłą osobę przypada 95 litrów złotego trunku. Dla porównania Austriacy i Niemcy piją ponad 100 litrów.

Rzecznik prasowy Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński dodaje, że organizacja Euro wpływa na sprzedaż piwa tylko w tych krajach, gdzie ten trunek nie jest jeszcze bardzo popularny. „Euro ma taką specyfikę, że rzeczywiście goście piją więcej piwa, ale tylko w krajach, które nie są piwne. Na przykład w Portugalii, która jest uważana za kraj wina, wszyscy spodziewali się dużych wzrostów konsumpcji piwa i rzeczywiście ten duży wzrost nastąpił, ale w Austrii, gdzie również wszyscy się spodziewali dużego wzrostu, był on niewielki” – wyjaśnia Sebastian Tołwiński.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ubiegłym roku Polacy wypili ponad 36 milionów hektolitrów piwa, a w porównaniu do 2010 roku spożycie trunku wzrosło o niespełna 4,5 procent. Na wzroście sprzedaży zarabia także budżet państwa. W zeszłym roku ministerstwo finansów z akcyzy od piwa zyskało ponad 3 miliardy złotych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.