Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Zarabiają, ucząc w sieci uwodzenia

W marcu tego roku w internecie wystartował nowatorski projekt o nazwie Sagio.pl. Jak mówią sami jego twórcy – to pierwsza internetowa telewizja o uwodzeniu i życiu z kobietami. Zarówno koncepcja jak i wykonanie to autorska praca, projekt ma więc charakter unikalny.

„Jeżeli podrywanie, uwodzenie kobiet, dziewczyn to dla ciebie problem,nie wiesz jak podrywać? Chcesz się dowiedzieć jak uwieść kobietę twoich snów? Zastanawiasz się jak całować aby dziewczynom uginały się kolana? Sztuka uwodzenia to coś więcej niż poradnik czy kurs uwodzenia, to ocean wiedzy który pozwoli ci poznać najlepsze sposoby uwodzenia. Będziesz wiedział jak podrywać i uwodzić wszystkie kobiety. Nasz kurs podrywania nauczy cię czym jest sztuka flirtu” – piszą o sobie twórcy na stronie internetowej.

Pomysł wydaje się ciekawy, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że tematyka randek i relacji damsko-męskich jest w internecie bardzo pożądana i znajduje zwykle wielu odbiorców. Niewielka opłata za dostęp do treści (4,88 zł za dostęp do wybranego filmu, o szczegółach cennika dalej) to szansa na zdobycie wielu użytkowników. Czym więc właściwie jest Sagio.pl, co nowatorskiego niesie ten pomysł, czym ma zamiar zawojować rynek? O tym Bankier.pl rozmawia z twórcą serwisu, Markiem Kaweckim.


Marek Kawecki

Skąd pomysł na taki właśnie biznes, na taką stronę internetową?

– Pomysł powstał tak naprawdę z potrzeby klientów. Start Sagio.pl poprzedziły ponad półroczne badania rynku na przedstawicielach grupy docelowej, to oni zdradzili nam, że ta tematyka interesuje ich na tyle, że byli by skłonni płacić za dostępu do tego typu treści. Forma prezentacji kontentu (video) i model biznesowy przetestowaliśmy na 3 miesięcznym prototypie osiągając rewelacyjne wyniki. Nadszedł więc czas na docelowy produkt i tak powstało Sagio.pl

Dlaczego Sagio.pl miałby być lepszy od poradników czy nawet kursów uwodzenia?, czym się od nich różni?

Jesteśmy ich uzupełnieniem – to zupełnie nowe spojrzenie na męskie relacje z kobietami. Wierze w to, że cześć naszych klientów chętnie skorzysta z rynkowej oferty kursów uwodzenia i z pewnością wcześniej zapoznało się z jakimś poradnikiem na ten temat. Mamy jednak kilka zdecydowanych różnic. W Sagio.pl treści przekazujemy tylko w formie video wywiadów z kobietami i to aż w 30 filmach miesięcznie. Wychodzimy z założenia, że nikt lepiej od kobiet nie potrafi wyjaśniać, czego tak naprawdę od nas (mężczyzn) oczekują. W ten właśnie sposób pokazujemy inne spojrzenie, stawiamy na wzajemne zrozumienie, naszym celem jest nauczenie każdego mężczyzny jak budować dobre relacje z kobietami na każdej płaszczyźnie, nie tylko podczas podrywu. Dodatkowo kładziemy duży nacisk na interakcję z użytkownikami, którzy mają możliwość niemal bezpośredniego kontaktu z naszymi dziewczynami.

Jak szukaliście dziewczyn do współpracy przy portalu? czy są to wciąż te same osoby, czy może pojawiają się nowe?

To nasza tajemnica, oczywiście mamy stałą grupę dziewczyn, które z nami współpracują, ale w każdym miesiącu wprowadzamy nowe, przede wszystkim sugerując się opiniami naszych użytkowników.

Skąd tematy na poszczególne nagrania?

Szczegółowy scenariusz opracowaliśmy już na etapie badań rynkowych, podczas pracy z naszymi potencjalnymi klientami. Duży wpływ na jego ostateczny kształt ma także specjalny dział Sagio.pl, w którym to użytkownicy proponują tematy kolejnych filmów i sami wybierają spośród tych propozycji te które zostaną zrealizowane oddając na nie głos. Niebawem będzie też można dokonywać wyboru, które dziewczyny mają odpowiadać na dane pytania.

Jaki jest model biznesowy serwisu? Ile osób zajmuje się serwisem, na czym zarabiacie? Ile to kosztuje? Skąd pozyskaliście finansowanie?

Sagio.pl sprzedaje dostęp do treści w następujący sposób: 224 zł za dostęp roczny, 134 zł za 6 miesięcy, 81 zł za 3 miesiące, 33 zł za miesiąc, 30,5 zł za 2 tygodnie – płatność poprzez SMS – i 4,88 zł za dostęp do jednego wybranego filmu. W zamian użytkownicy otrzymują dostęp do 30 filmów miesięcznie. 15 zaplanowanych według scenariusza (także tego zaproponowanego przez użytkowników), każdy z nich kończy się tzw. „podchwytliwymi pytaniami”, czyli „pytaniem, które słyszy każdy mężczyzna niemal codziennie” np. Powiedz mi coś miłego? lub Dlaczego miałbym się z Tobą umówić? Użytkownicy Sagio.pl mogą odpowiadać na podchwytliwe pytania, a ich odpowiedzi są następnie komentowane przez kobiety w osobnym filmie wideo.

– Start-up na dywaniku: Lokter.pl

– Start-up na dywaniku: GdzieSąBliscy.pl

– Start-up na dywaniku: Gdzieparkować.pl

– Start-up na dywaniku: Skrybot.pl

– Start-up na dywaniku: Tivix.pl

– Start-up na dywaniku: Prosponder.pl 

– Start-up na dywaniku: Snapki.pl

Od samego początku mamy silne wsparcie inwestora, funduszu Venture Capital z USA – także merytoryczne, dzięki temu możemy się szybciej rozwijać. Poznaliśmy się podczas warsztatów projektowych, które odbyły się w Warszawie w 2009 roku. Na początku razem dopracowaliśmy koncepcję i prototyp, po jego sukcesie pozyskaliśmy finansowanie na realizacje docelowego projektu. To bardzo ekscytujące móc na co dzień pracować z ekspertami światowego formatu.

Proszę powiedzieć kilka słów o państwa programie partnerskim

Wydawcy mogą się do nas zgłaszać poprzez nasza stronę, z wybranymi podpisujemy umowy i dajemy możliwość sprzedaży dostępu do Sagio.pl na ich stronach. Do wszystkich podchodzimy indywidualnie, stąd np. prowizję negocjujemy osobno z każdym partnerem. Sami także aktywnie poszukujemy nowych partnerów, podpisaliśmy już kilka umów, wkrótce usłyszycie o Sagio.pl w kontekście bliskiej współpracy z jednym z największych portali w Polsce.

Czy dostrzegacie na rynku konkurencję dla siebie, czy istnieje u nas już podobny format?

Na razie nie mamy w Polsce bezpośredniej konkurencji, obecne szkoły uwodzenia czy podobne produkty nie są w stosunku do nas bezpośrednią konkurencją, jak wspomniałem wcześniej raczej się uzupełniamy. Takie podejście widać także u nich, negocjujemy właśnie warunki umowy z jedną z najlepszych szkół uwodzenia w kraju – razem możemy zrobić więcej.

Od uruchomienia strony minęło już kilka miesięcy – co było najtrudniejsze w fazie wdrażania pomysłu na biznes w realny portal? Czy coś zrobiliby państwo inaczej?

Myślę, że udało nam się uniknąć wielu „błędów nowicjuszy”, z uwagi na wsparcie merytoryczne inwestora, mamy także doświadczenie ponieważ nie jest to nasz pierwszy projekt internetowy. Sagio.pl od samego pomysłu budowane jest bardzo spokojnie i z rozwagą, wyznajemy zasadę, że najpierw trzeba postawić jeden krok – jeśli okaże się, że idziemy w dobrym kierunku stawimy kolejny – nigdy więcej niż jeden krok na raz.

– Inkubator wybrał 30 najlepszych pomysłów

– Nowy fundusz zainwestuje 100 mln zł w startupy

– Znamy listę projektów StartupSchool

– Serwis Stopklatka.pl w drodze na giełdę

– Wybrano najlepsze pomysły do programu Startup Challenge

Ten projekt nie był łatwy do wprowadzenia, kontent wideo jest drogi w produkcji stąd model biznesowy musiał być silny, na początku trudno było to dobrze skalkulować, bardzo pomógł nam w tym prototyp, którego wyniki dały trochę więcej pewności siebie.

Jakie są wasze plany na przyszłość? w którą stronę pójdzie Sagio.pl?

W najbliższej przyszłości jak wspomniałem będzie można wybierać dziewczyny, które mają występować w konkretnych filmach, wprowadzamy także podział treści na kategorie. W planach jest też poszerzenie tematyki. Nie ukrywam, że powstaje anglojęzyczna wersja, mamy bardzo ambitne plany na przyszłość. Obserwujcie nas, obiecuje, że nie będzie zawiedzeni. Przeczytaj inne wywiady na MamBiznes.pl

 

Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Szybka reakcja 6 sie 2010 (11:42)

@odp. Dział marketingu w końcu zadziałał. ;)