PARP dotacjami zachęca zagraniczne start-upy do prowadzenia biznesu w Polsce

Już od kilku miesięcy funkcjonuje program o nazwie „Poland Prize”, którego celem jest sprowadzenie do Polski zagraniczne start-upy, zachęcając je licznymi dotacjami. Jak dowiedział się portal MamBiznes.pl, na taką opcje skusiło się łącznie 1100 przedsiębiorców z zagranicy.

Fot. YAY Foto/ ambro

Na początku ubiegłego roku ruszył flagowy projekt Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości o nazwie Poland Prize. Jak można przeczytać na stronie PARP „Celem konkursu Poland Prize jest zachęcenie zagranicznych start-upów do prowadzenia biznesu w Polsce m.in. dzięki dofinansowaniu rozpoczęcia działalności i włączenia w polski ekosystem start-upowy”. Jak mówiła minister Jadwiga Emilewicz w wywiadzie dla MamBiznes.pl – Jest to swoista „wiza dla startupów”. W ramach wspomnianych dotacji, przedsiębiorcy mogą otrzymać nawet 250 tys. zł. Z czego do 200 tys. obcokrajowcy mogą przeznaczyć na rozwój produktu i do 50 tys. zł na usługi prawne, księgowe oraz doradcze.

Program uzyskał dość duży rozgłos w świecie i udało się przyciągnąć wiele start-upów. Jak pisaliśmy w sierpniu ubiegłego roku, w ramach tylko jednego naboru zgłosiło się 162 chętne start-upy. Jak dowiedział się MamBiznes.pl po prawie roku funkcjonowania programu do udziału w programie zgłosiło się łącznie 1100 przedsiębiorców z 55 krajów.

Program realizowany jest za pośrednictwem sześciu operatorów:

  • Blue Dot Solutions Sp. z o.o
  • Fundacja Startup Hub Poland
  • Huge Thing Alternatywna Spółka Inwestycyjna Sp. z o.o.
  • Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości
  • AD Ventures Sp. z o.o.
  • Brinc Limited

Na realizację tego programu, PARP przeznaczył łącznie 29 703 876, 62 zł.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*