Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Google Adwords: jak to robić skutecznie i z głową?

Specjaliści przewidują, że zjawisko personalizowania treści reklamowych będzie jednym z wiodących trendów tego roku. Zyskuje taką szansę, dzięki nowoczesnym algorytmom i narzędziom zbierającym dane behawioralne oraz informacje na temat upodobań produktowych i usługowych internautów.

W przypadku Google AdWords personalizacja treści reklam jest coraz bardziej widoczna. Nie ma się jednak co dziwić, biorąc pod uwagę możliwości Google. Firma od dawna zbiera informacje na temat swoich użytkowników. A teraz przyszedł czas na to, żeby część z nich zyskownie wykorzystać.

AdWords spersonalizowane

Personalizacja treści reklam AdWords ma duże znaczenie dla komunikacji na linii firma – klient. Już teraz można zauważyć, że im przekaz jest bardziej zindywidualizowany, tym większą klikalnością może się pochwalić. Co poczuje użytkownik sieci, któremu wyświetli się następująca reklama AdWords:

Piękne rzęsy od zaraz!

Tusz do rzęs na specjalne okazje. 

Długie i gęste rzęsy. Sprawdź!

Biorąc pod uwagę, że ta osoba często przegląda strony poświęcone tematyce urody, a w sklepach internetowych najczęściej przegląda oferty tuszów do rzęs, to z praktycznego punktu widzenia, taka spersonalizowana treść nie powinna być dla niej zaskoczeniem. Część użytkowników sieci nawet nie zwróci na nią uwagi, naturalnie wiążąc ją z rozwojem sieci. Większość internautów jednak może być zaskoczona tak dokładnym dopasowaniem treści reklamy. Nie uzna jej jednak za spam, ale za wartościowy przekaz, który odpowiada dokładnie na ich potrzeby.

Sposoby personalizacji treści

Już teraz przygotowując treści reklamowe (nie tylko na potrzeby AdWords), specjaliści zawsze biorą pod uwagę grupę odbiorców, do której zamierzają skierować swoje przekazy. W ten sposób przygotowywane przez nich kreacje odznaczają się większą skutecznością. Internauci, do których docierają spersonalizowane przekazy, widzą w nich odpowiedzi na swoje potrzeby, dlatego chętnie w nie klikają. 

AdWords w wyszukiwarce – treść reklamy

Musisz wiedzieć, że około 80% internautów, którzy odwiedzają Twoją stronę www, potrzebują dłuższego czasu na podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej. W związku z tym pojedyncza reklama może okazać się mało skuteczna. Z tego też powodu dobrze jest przygotować całą strategię wykorzystania reklam AdWords, która będzie obejmowała cykl spersonalizowanych przekazów. 

Pierwszy powinien być skierowany do konkretnej grupy odbiorców, którzy wiedzą czego szukają w Google. Nie muszą też znać firmy, żeby reklama ich zainteresowała. W takim przypadku przekaz reklamowy musi być na tyle czytelny, żeby zwrócić ich uwagę. W niektórych przypadkach warto przygotowywać treści w oparciu o znajomość płci odbiorców, np.:

Zmęczona obowiązkami?

Odwiedź SPA i skorzystaj z zabiegu

relaksacyjnego! Zrób to dla siebie!

Można też skupić się na wieku odbiorców, np.:

Twój aparat słuchowy!

Niezawodny,wysokiej klasy aparat.

Poczujesz się jak dawniej. Spróbuj!

Albo na jego zainteresowaniach:

Włoski krok po kroku

Skuteczna nauka włoskiego

dla osób zaawansowanych. Sprawdź nas!

W ten sposób przekaz będzie wyglądał zachęcająco i będzie dostosowany do wybranej podczas targetowania grupy odbiorczej. Co więcej internauta ma szansę poczuć, że dana oferta została stworzona specjalnie z myślą o nim, a to zwiększa szansę na konwersję.

Remarketingowa treść reklamowa

Drugim etapem jest przygotowanie reklamy remarketingowej dynamicznej, która będzie skierowana do odbiorców, którzy znają już firmę i odwiedzili konkretną podstronę jej witryny internetowej. Jako, że w tym wypadku mamy już większą wiedzę na temat odbiorców – znajomość produktu/usługi, która ich interesuje – należy to wykorzystać podczas tworzenia treści reklamowej. Osoby, które przeglądały stronę sklepu obuwniczego i podstronę z botkami na jesień, będą mogły zobaczyć reklamę np. graficzną ze wspomnianymi botkami również na innych stronach internetowych (należących do sieci partnerskiej Google).

Do stworzenia treści umieszczonej na grafice można wykorzystać promocje i rabaty, które uatrakcyjnią kreacje, a jednocześnie są dla odbiorcy dodatkowym bodźcem zachęcającym do kliknięcia, np.:

Botki 25% taniej!

Reklama remarketingowa podąża za użytkownikami w sieci, jednak trzeba zawsze pamiętać, żeby wykluczyć tych internautów, którzy już dokonali wartościowego działania na stronie, w tym przypadku zakupu.

Dlaczego warto?

Personalizacja treści reklam AdWords może okazać się kluczem do sukcesu. W końcu każda grupa odbiorcza inaczej reaguje na dany przekaz. Z tego też powodu korzystniej jest w ramach jednego budżetu przygotować kilka reklam AdWords skierowanych do różnych grup użytkowników i o treściach przygotowanych odpowiednio do każdej z nich, zamiast jednej reklamy, która będzie emitowana wszystkim potencjalnym klientom. Kiedy odbiorca poczuje, że dana oferta jest przygotowana specjalnie dla niego, a proponowana usługa/produkt idealnie odpowiada na jego potrzeby, to decyzja o dokonaniu zakupu zostanie podjęta nie tylko chętniej, ale i szybciej. 

W przypadku Google AdWords możliwości są bardzo szerokie, ponieważ dane jakie Google posiada, to nie tylko słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników w okienko wyszukiwarki, ale też ich zainteresowania i zachowania w sieci (znajomość odwiedzanych stron, kliknięcia w linki itp.), a być może również korzystanie z czatów, komunikatorów internetowych czy edytorów tekstów. Te wszystkie informacje możemy wykorzystać podczas przygotowywania treści reklamowych. 

Specjaliści przewidują, że z czasem każdy użytkownik będzie widział inną reklamę, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb. 

 – Ile warto zapłacić za klienta w Google AdWords?

– Wynik jakości Google Adwors: fakty i mity

Joanna Poczęsna

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.