Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Kolejny start-up w ocenie ekspertów

Serwis, który na siłę wypełnia niszę, ciekawy model biznesowy, witryna dla freelancerów to tylko niektóre opinie ekspertów, którzy w ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” oceniają kolejny projekt. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą dziś pod lupę serwis DekorProjekt.pl. 

 

DekorProjekt.pl to nowy serwis, w którym kupić można gotowy projekt mieszkania, domu lub innego wybranego pomieszczenia. Celem platformy jest wykreowanie nowego podejścia do projektowania wnętrz.

 

Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

 

Na pewno nie jestem w grupie celowej tego projektu, bo dla mnie współpraca z architektem/projektantem musi się odbywać w ramach kontaktów rzeczywistych. Dekorprojekt to po prostu baza gotowych projektów. Co prawda twórcy mają ambicję łączenia przez platformę klientów z projektantami, ale nie jestem przekonany do takiej formy współpracy. Tym bardziej, ze jak patrzę na ceny to nijak sie to ma do zapewnień portalu (DekorProjekt.pl to korzystniejsze ceny za projekt wysokiej jakości). Dla mnie ten projekt na siłę próbuje znaleźć potrzebę, którą miałby zaspokoić. Ale jak już pisałem – może nie jestem w grupie celowej.

 

Jarosław Obara, prezes inkubatora technologicznego Ventures Hub

 

Serwis jest dla wszystkich leniwych, którzy mogą wybrać projekt, przesłać plan mieszkania i czekać na gotowy projekt. Brzmi to bardzo prosto natomiast mam wątpliwości czy to zadziała w praktyce. Nie wydaje mi się, aby projekt mógł zostać idealnie dopasowany do planu mieszkania lub pokoju. Przecież projektant opiera się na planie przygotowanym przez amatorów. Cena jest atrakcyjna, 50-70 zł za metr kwadratowy wygląda zachęcająco, ale nie ma pewności czy klient nie będzie musiał dopłacić za ewentualne poprawki. Na pewno jest to dobre rozwiązanie dla freelancerów, ale istnieje zagrożenie, że projektanci będą chcieli ominąć pośrednika kiedy dostaną kontakt do zamawiającego. Podsumowując – serwis wypełnia pewną niszę, natomiast ja nie wierzę w ten model. 

 

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

Bardzo ciekawa baza projektów dekoratorskich zaprezentowanych w wizualizacjach 3D. Jest to portal będący match-makerem pomiędzy projektantem a klientem. Istotą jest dostosowanie prezentowanych wizualizacji do potrzeb danego mieszkania. Na razie baza projektów nie jest liczna, ale pomysł z pewnością zasługuje na uwagę – zwłaszcza jeżeli ktoś i tak zamierza skorzystać z takich usług, które na rynku są o wiele droższe. Wątpliwości klientów może jedynie budzić płatność z góry. Zastanawiam się tylko, czy w design-ie użytkownicy nie będą jednak oczekiwali dość dużego stopnia customizacji. 

 

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora Trinity Adventure



Serwis dostarcza konkretną wartość użytkownikom i projektantom wnętrz. Przy dobrym pozycjonowaniu i reklamie serwis ma szanse stać się dochodowym przedsięwzięciem. Zwłaszcza, że po okresie przestoju na rynku budownictwa mieszkaniowego, coraz więcej danych wskazuje na odbicie, a wraz z nim powinien wzrosnąć popyt na usługi projektantów wnętrz. W przypadku produktów o małej powtarzalności zakupów powstaje ryzyko jakości. Autorzy Dekorprojekt.pl będą musieli mocno zadbać o zadowolenie klientów, aby serwis kojarzył się z dobrymi projektami i projektantami. W ten sposób użytkownik nie tylko będzie miał korzyści kosztowe, ale również dodatkowo wraz z projektem domu będzie kupował pewność. 

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Platforma transakcyjna dla dekoratorów wnętrz jako pomysł bardzo mi się podoba. Świetnie, że większość projektów to dobrej jakości wizualizacje a same projekty będą dostosowane np. do wymiarów mojego pomieszczenia. Również wykonanie serwisu jest na wysokim poziomie. Sam model biznesowy też jest na tyle prosty, że prawdopodobnie będzie skuteczny. Przy odpowiednich wydatkach na marketing i osiągnięciu masy krytycznej projekt ma realne szanse zarabiać..

Chcesz, aby eksperci ocenili Twój projekt? Napisz na [email protected].

Zebrał Grzegorz Marynowicz

Przeczytaj recenzje innych projektów: 

– eSpoleczni.pl pod lupą ekspertów

– eWnioski.pl pod lupą ekspertów

– Shuu.pl pod lupą ekspertów

– AdManago.pl pod lupą ekspertów

– FashionStyle.pl pod lupą ekspertów

Sylwetki ekspertów:


Stanisław Tomczak menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure


Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.


Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.