Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Serwis Pastylka.pl pod lupą ekspertów

Kolejny serwis o tematyce medycznej, nie znany model biznesowy, brak przewagi konkurencyjnej to tylko niektóre opinie ekspertów, którzy w ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” oceniają kolejny projekt. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą dziś pod lupę serwis Pastylka.pl. 

 

 Pastylka.pl to nowy serwis społecznościowy stworzony z myślą o ludziach, którzy chcą podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniami, znaleźć odpowiedzi na pytania i wątpliwości związane z problemami zdrowotnymi.

 

Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

 

Sam pomysł na tematykę portalu – zdrowie – świetny (znając skłonności naszego narodu do dyskutowania o swoich chorobach). Prosty serwis/forum służący wymianie opinii o chorobach, lekach, lekarzach i szpitalach. Przyjemna i przejrzysta szata graficzna. No i właściwie tyle można w tej chwili napisać – tradycyjnie główne wyzwanie to zbudowanie tu aktywnej społeczności. Zajrzę na Pastylkę za rok i ocenię, czy się udało.

 

Jarosław Obara, prezes inkubatora technologicznego Ventures Hub

 

Kolejny portal medyczny. Na pewno tematyka popularna. Polacy lubią rozmawiać o zdrowiu czego dowodem jest wysyp serwisów o tej tematyce. Nie wiem tylko czym Pastylka.pl różni się od witryn konkurencyjnych. Zapewne twórcy serwisu chcą postawić większy nacisk na budowę społeczności, natomiast nie wydaje się to być wystarczająca przewaga konkurencyjna.

 

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

 

Już bodajże Stańczyk udowadniał, że w Polsce najwięcej jest lekarzy stojąc na krakowskim rynku z bolącym zębem i zbierając „dobre rady”. Troszkę obawiam się tego typu „wiedzy”, ponieważ akurat w tym przypadku mogą się pojawić błędy w sztuce. O ile jeszcze nie razi aż tak mocno wiedza definicyjna czerpana z Wikipedii i jakąś użyteczność daje baza ZOZ-ów, o tyle wiedza z forów dot. kwestii zdrowotnych dość przypadkowych osób mnie nie przekonuje – próbowałem już korzystać z tego typu informacji i prawie zawsze były one mylące..

 

Arkadiusz Hajduk, manager inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedupGroup

 

Ciekawa inicjatywa z obiecującym początkiem realizacji. Podobne portale np. patientslikeme.com są ważną platformą komunikacji dla chorych i ich rodzin. Wyzwaniem dla rozwoju takiego serwisu jest stworzenie wartości dodanej dla użytkowników – udostępnienie forum, opisów chorób i adresów placówek medycznych to nie jest coś co skłoni użytkownika do powrotu na stronę. Tutaj potrzeba czegoś więcej – jednak to „coś” może wymagać danych, do których nie ma łatwego dostępu (albo nikt ich nie zbiera, albo dostęp do nich kosztuje fortunę, albo są zbyt prywatne, żeby przekonać pacjentów do podzielenia się nimi z małym startupem, o ochronie danych poufnych nie wspominając).

 

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora Trinity Adventure

 

Kolejny portal o tematyce medycznej, która zaczyna się robić coraz modniejsza w polskim Internecie. Jednak poza estetyką nie wnosi on za wiele w stosunku do istniejących serwisów. Nie wydaje mi się, żeby Pastylka.pl mogła przekonać do siebie użytkowników, ponieważ oferta konkurencji jest o wiele bogatsza w treści. Pastylka.pl nie posiada cech wyróżniających, które miałby skłonić osoby korzystające z innych forów o tematyce zdrowotnej oraz dużym ruchu do zmiany serwisu. 

 



Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Temat porad medycznych od wielu już lat próbują zagospodarować tak wielcy gracze jak i zupełnie mali. Wszyscy żyją myślą o potencjalnych wpływach reklamowych od koncernów farmaceutycznych. Dotychczas nikomu się na większą skalę nie udało, głównie za sprawą ograniczeń formalnych. Drugi typowy strumień na który liczą właściciele podobnych do Pastylka.pl serwisów to opłaty od gabinetów lekarskich za reklamę. Ale i tutaj sytuacja jest podobna – na formule yellow pages też zarabiać będzie bardzo ciężko.

Chcesz, aby eksperci ocenili Twój projekt? Napisz na [email protected].

Jeśli zatem rozpatrywać serwis wyłącznie pod kątem przydatności dla użytkowników – może mieć sens o ile w serwisie pojawi się sprawny moderator z medycznym wykształceniem. Dziś Pastylka.pl to taka medyczna Wikipedia z dodanym na siłę forum o wyglądzie strony będącej zapleczem pozycjonera. Gdy rozpatrujemy Pastylka.pl jako biznes  – nie wróżę mu rynkowego sukcesu również dlatego, że oferuje za mało wartości dodanej swoim użytkownikom.

Zebrał Grzegorz Marynowicz

Przeczytaj recenzje innych projektów: 

– eSpoleczni.pl pod lupą ekspertów

– eWnioski.pl pod lupą ekspertów

– Shuu.pl pod lupą ekspertów

– AdManago.pl pod lupą ekspertów

– FashionStyle.pl pod lupą ekspertów

Sylwetki ekspertów:


Stanisław Tomczak menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure


Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.


Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Pan recykling 3 lis 2010 (23:14)

Ciekawe jak zostanie oceniony wkrótce mój pomysł :) Niedługo się odezwę z firmą o całkowitym braku konkurencji na rynku Polskim, pozdrawiam.