Jaki sposób płatności zaoferować klientowi?
Kiedy osiągnę większe korzyści: sprzedając produkt za niższą cenę i natychmiast otrzymując pieniądze,…
Dlaczego handlowcy nie budują trwałych relacji z klientami i w konsekwencji tracą ich?
Budowanie trwałych więzi z klientami jest bardzo cenną umiejętnością, szczególnie w sytuacji, gdy…
Jak sprawdzić numer VAT kontrahenta
„Od 1 maja 2004 r. należy zwrócić szczególną uwagę na numery identyfikacyjne VAT…
Assessment Center - skuteczna metoda rekrutacji
„Jak wynika z badań, Assessment Center jest najskuteczniejszą, ale i jedną z najrzadziej…
5 - 10 minut dziennie na dokładne i skuteczne kontrolowanie handlowca
Według menedżerów sprzedaży dobry system kontroli pracy handlowców charakteryzuje się trzema elementami: szybkość –…
Delegowanie zadań - sposób na zwiększenie motywacji i zaangażowania handlowców
„Odpowiednio delegowane zadania motywują handlowców i opóźniają w nich proces wypalenia zawodowego. Dzięki…
Na jak duże ustępstwa może zgodzić się klient?
Granice negocjacyjne są sprawą subiektywną osób, z którymi handlowiec prowadzi rozmowy, choć mają…
Gdzie Twoi klienci, tam Twoje pieniądze
Czyli precyzyjny marketing to nie nowa moda, ale rzeczywistość, którą trzeba szanować. Niezależnie…
Metody skutecznej negocjacji
Problemy w trakcie rozmów handlowych mogą pojawić się niemal zawsze, jednak odpowiednie przygotowanie…
Jak ustrzec się manipulacji?
Coraz większa liczba klientów stara się zdestabilizować handlowców podczas negocjacji próbując w ten…
Kilka pytań na początek, czyli jak ocenić kandydata na handlowca
Rotacja handlowców w dziale sprzedaży jest bardzo duża. Jednak rekrutacja, szkolenie i wdrożenie…
INTRASTAT - nowy obowiązek w handlu z krajami UE
Od 1 maja 2004, przedsiębiorstwa, których obroty towarowe z innymi krajami UE przekroczą…
Komunikacja bez słów - gesty, którymi powinieneś się posługiwać
Porozumiewanie się bez użycia słów to nieodzowny element wszelkiej komunikacji zarówno z indywidualnymi…
Komunikacja bez słów - gesty, które przeszkadzają
Porozumiewanie się bez użycia słów to nieodzowny element wszelkiej komunikacji zarówno z indywidualnymi…
Sprzedaż alkoholu w hurcie i detalu
Często zakładając działalność gospodarczą w sektorze spożywczym (hurtownie, sklepy, bary) czy konsumpcyjnym (restauracje,…
Podstawowy element Merchandisingu - promocja w sklepie
Jak już zostało wspomniane w artykule dotyczącym merchandisingu, promocja w sklepie to jedna…
Prawo konsumenta
Prowadząc przedsiębiorstwo usługowe czy produkcyjne nie możemy pozostawać obojętni na prawo zagwarantowane konsumentom…
Podział badań marketingowych
Można dokonać podziału badań marketingowych ze względu na: czas trwania badań; rodzaj poszukiwanych…