Jaki sposób płatności zaoferować klientowi?

Kiedy osiągnę większe korzyści: sprzedając produkt za niższą cenę i natychmiast otrzymując pieniądze,…

Dlaczego handlowcy nie budują trwałych relacji z klientami i w konsekwencji tracą ich?

Budowanie trwałych więzi z klientami jest bardzo cenną umiejętnością, szczególnie w sytuacji, gdy…

Jak sprawdzić numer VAT kontrahenta

„Od 1 maja 2004 r. należy zwrócić szczególną uwagę na numery identyfikacyjne VAT…

Assessment Center - skuteczna metoda rekrutacji

„Jak wynika z badań, Assessment Center jest najskuteczniejszą, ale i jedną z najrzadziej…

5 - 10 minut dziennie na dokładne i skuteczne kontrolowanie handlowca

Według menedżerów sprzedaży dobry system kontroli pracy handlowców charakteryzuje się trzema elementami: szybkość –…

Delegowanie zadań - sposób na zwiększenie motywacji i zaangażowania handlowców

„Odpowiednio delegowane zadania motywują handlowców i opóźniają w nich proces wypalenia zawodowego. Dzięki…

Na jak duże ustępstwa może zgodzić się klient?

Granice negocjacyjne są sprawą subiektywną osób, z którymi handlowiec prowadzi rozmowy, choć mają…

Gdzie Twoi klienci, tam Twoje pieniądze

Czyli precyzyjny marketing to nie nowa moda, ale rzeczywistość, którą trzeba szanować. Niezależnie…

Metody skutecznej negocjacji

Problemy w trakcie rozmów handlowych mogą pojawić się niemal zawsze, jednak odpowiednie przygotowanie…

Jak ustrzec się manipulacji?

Coraz większa liczba klientów stara się zdestabilizować handlowców podczas negocjacji próbując w ten…

Kilka pytań na początek, czyli jak ocenić kandydata na handlowca

Rotacja handlowców w dziale sprzedaży jest bardzo duża. Jednak rekrutacja, szkolenie i wdrożenie…

INTRASTAT - nowy obowiązek w handlu z krajami UE

Od 1 maja 2004, przedsiębiorstwa, których obroty towarowe z innymi krajami UE przekroczą…

Komunikacja bez słów - gesty, którymi powinieneś się posługiwać

Porozumiewanie się bez użycia słów to nieodzowny element wszelkiej komunikacji zarówno z indywidualnymi…

Komunikacja bez słów - gesty, które przeszkadzają

Porozumiewanie się bez użycia słów to nieodzowny element wszelkiej komunikacji zarówno z indywidualnymi…

Sprzedaż alkoholu w hurcie i detalu

Często zakładając działalność gospodarczą w sektorze spożywczym (hurtownie, sklepy, bary) czy konsumpcyjnym (restauracje,…

Podstawowy element Merchandisingu - promocja w sklepie

Jak już zostało wspomniane w artykule dotyczącym merchandisingu, promocja w sklepie to jedna…

Prawo konsumenta

Prowadząc przedsiębiorstwo usługowe czy produkcyjne nie możemy pozostawać obojętni na prawo zagwarantowane konsumentom…

Podział badań marketingowych

Można dokonać podziału badań marketingowych ze względu na: czas trwania badań; rodzaj poszukiwanych…